FANDOM

Tarih: 510 Yılı 7.Ay 3.Gün 2.Çağ 

Görevi veren kişi: Subay Angelo Solidare

Görev: Bölgede yaşadığımız birçok çatışmada ismi geçen Arson isimli kişinin izini sürmek adına Denizbağı Yolu'nu takip edip, geldiği muhtemel lokasyon olan Newport Limanı'na ulaşmak. Orada bu şahıs hakkında araştırma gerçekleştirmek. 

Görevi Gerçekleştirenler: Bendeniz Harados rahibi Kaiden Hewe dışında; Druid Myranna,  Savaşçı Paulo, İzci Bavra ve Büyücü Cornell. Yolculuğu Savaşçı ve sonrasında aldığı alta Druid binekleriyle gerçekleştirdi. Geri kalanlar at arabasıyla yolculuk yaptılar. 

Görevdeki Grubun Lideri: Görev süresince bu sorumluluk bana atanmıştı. 

Rapor:

Yolculuğun uzun olacağı belliydi. Gideceğimiz yer ise çok kuzeyde İç Deniz sahilinde olduğundan yolda kaç gün geçireceğimiz hakkında dile getirilen tahminler çelişkiliydi. Druid ve İzci Bavra ile bir süre sohbet ettik. Yolculuğun 10 - 12 gün süreceği kanısındaydılar. Diğer taraftan verilmesi gereken önemli bir karar vardı. Elimizde iki seçenek vardı. Bir tanesi Vastellien içerisinden sorunlar yaşadığımı Ozalar sınırlarından uzaktan biraz da vahşi doğada yolda ayrılıp sürecek bir yolculuk. Diğeri ise Denizbağı yolunu takip edip Newport'a ulaşmak.

Rorin Hiud Tapınağı'na uğramanın doğru olacağını düşündüğüm için Ozalar tehlikesine rağmen Denizbağı Yolu'nun takip etmenin yerinde olacağı kanaatine vardım.

Yol oldukça sakindi. Dört kişiden oluşan Ozalar yol muhafızı ile karşılaşsak da kısa sohbet ile bir çatışma yaşamadan onları geçtik. Diğer taraftan yolda oldukça büyük bir tehlike geçirdik. Pride'a birkaç günlük mesafede gece kamp yaparken yaşadıklarımız oldukça rahatsız ediciydi. Dev boyutlarda bir uçan canlı gece kampımızın yakınlarında göründü. Nöbetçi olan Bavra hepimizi uyandırdı. Ancak canlının etrafındaki doğaüstü aura yüzünden herkes kendini korkmuş ve güçsüz hissetmekteydi. Kilometrelerce uzaktan canlıyı karanlıklar içerisinde izlemeye çalıştık. Belki iki kilometre uzakta bir noktaya kondu ve beklemeye başladı. Bu sırada ne yapacağımızı bilmiyorduk. Saldırı olasılığına karşı birkaç hazırlık yapsak da, büyük bir şansımız olmayacağı belliydi. 

Bu geçirdiğimiz gergin saatten sonra yaratık saldırmadan uzaklaştı. Motivasyonlarını konusunda hiçbir fikrim yok. Ancak daha sonra öğrendiğimize göre bu yaratık göründükten sonra genellikle bir grup harpy saldırısı gerçekleşiyormuş. Birkaç karavana saldırdığı ve can kayıplarının olduğunu daha sonra öğrendik. Çok dikkat edilmesi gereken bir yaratık. Diğer taraftan eğer dostluk kuralabilirse bunun sağlayabileceği avantajları hayal dahi edemiyorum.

Daha sonra birkaç hafta likantrop saldırısından kurtardığımız Rorin Hiud Tapınağı'na ulaştık. Yeniden yapılanan tapınakta misafirliğimiz sırasında likantrop lideri hakkında birçok soru sorduk ve değerli cevaplar duyduk. Öncelikle tapınağa saldıran likantropların liderlerinin kendisinin bu illetin parçası olmadığını öğrendik. Dolunay'da gayet hala insan haliyle hayatını sürdürdüğü bilgisine ulaştık. Ayrıca yüzünü hiç görmeselerde koyu saçlı ve biraz ortalama altı boyda bir insan erkek olduğu bilgisi de netleşti. 

Kullandığı eşyalar hakkında ayrıntılı sorular ilettim. Öğrendiklerim; Bir İmparatorluk yapımı, küre başlı asa ile dolaştığı, ayrıca altın ve üstünde bir tek değerli taş bulunan bir yüzük taktığıydı. Belki edindiğimiz en değerli bilgi ise bu şahsın muhtemelen zihin sağlığı problemleri çektiği ve sürekli kendi kendine konuştuğu yönündeydi. 

Yolculuğumuza daha sonra Denizbağı Yolu boyunca devam ettik. Newport yakınlarına kadar birkaç gece önce gördüğümüz yaratık ve onun takipçileri olan harpylerin yaptıkları katliamlar hakkında duyumlar aldık ve gözlerimizle yarattıkları tahribatları gördük. Hatta Paulo ve izcinin çabalarıyla bir tane çok uzun, nedeyse kol boyundan uzun siyah bir tüy edindik.

Newport yakınlarına doğru bizi uzaktan izleyen bir atlı görüldü. Şehre yaklaştıkça bu atlıyı birkaç kez daha gözlemledik. Ancak beklediğimiz ve umduğumuz yüzleşme Newport yakınlarında oldu. Bize gizlice yaklaşmak yerine direk kendi atıyla saldırmayı tercih etti. 

Büyücü Cornell'in becerisi olmasa bu ani saldırı karşısında zor durumda kalmamız içten bile değildi.  Etkisiz hale getirdikten sonra bu kişi sorgulandı. Adının Arron olduğunu öğrendik. Paulo ve Bavra'nın konu hakkındaki ilk elden fikirleriyle bu şahsın Warlady'nin eski hizmetkarının bulunması sırasında ölen birkaç kişinin yakını olduğunu düşündük. Manasız ve tek başına saldırması, büyük ve organize bir yapının parçası olmadığını gösteriyor kanısındayım. 

Newport'un bize anlatılandan da tahminlerimizden de büyük bir yerleşke olduğu ortaya çıktı. Arson'un tarifi ile bölgede'ki birkaç rahip ve ozan ile görüştük ve daha sonra da liman giriş kayıtlarının incelenmesini sağladık. Bulgularımız, geçtiğimiz yıl yaz aylarında bölgeye gelen tarife uyan bir büyücü olduğunu ortaya çıkardı. Bu kişi kendi kendine konuşma alışkanlığına o zaman da sahip olduğundan hatırlayanlar çok oldu.

Walrick ve Sergei gibi iki farklı isim kullansa da Newport'da nispeten uzun süre kaldığını öğrendik. Aşağıda çıkartığım takvim tamamen tahminlerde oluşsa da eldeki verilere göre şekillendirilmiştir:

  • 509 Yılı 6. Ay ortası: Newport geliş (Yanında paralı asker olduğunu tahmin ettiğimiz en az bir kişi ile birlikte)
  • 509 Yılı 7. Ay başı: Newport yakınlarındaki yıkıntı halindeki bir eve gidiş.
  • 509 Yılı 7. Ay başı: Evde yaşanan çatışma sonrası tek başına ve yaralı ama elinde değerli bir eşya ile dönüş. 
  • 509 Yılı 7. Ay sonu: Ufak bir gemiyi birkaç günlük kiralayıp şehirden ayrılış.
  • 509 Yılı 8. Ay başı: Gemi ile tamamen bağlantının kesilmesi

Kendi katıldığım ve diğer yoldaşların daha önceki görevlerine dayanan çizelge:;

  • 509 Yılı 8. başı Mistvalley sahil kasabası sahiline bir geminin kıyıya oturması

Newport'ta biz de Arson ismiyle tanıdığımız büyücünün adımlarını takip etmek adına, onu uğradışı yakınlardaki yıkıntı eve ulaştık. Ev undead tarafından istila edilmişti. Farklı boyutlardaki iskeletler ve daha sonra daha da rahatsız edici kötü bir kalıntı, wight ile çatıştık. Özellikle Paulo'nun güçlü kılıcı sayesinde hasar almadan çatışma bitti. Evde bir süre aramadan sonra içi tamamen boşaltılmış ufak, iyi işlemeli ve ölü büyü tanrıçası Shae sembollü bir sandık bulduk. Ayrıca sandığın önemini vurgulamak için belirtmek gerekiyor. Efsunlu bir ışık da bu artık boşaltılmış sandığı aydınlatmakta idi.  Wight'ın üstünde de Ada Krallıkları'ndan geldiğini gösteren eşyalar vardı. Tabi bu kişinin ölmeden önce Arson'un yanındaki paralı asker olduğunu düşündük.

Dönüş yolculuğu ise sakin geçti. Yolculuğa tüm katılanlar sağlıklı bir şekilde Pride'a geri dönmüştür. Ayrıca getirdiğimiz sürekli ışık veren efsunlu eşya Town Hall'a bırakılmıştır. 

Bu rapor benim elimle yazıldı. Kaiden Hewe - Harados Rahibi ve Warlady'nin hizmetkarı

Raporun altında mum üstüne basılmış kupa şeklinde bir mühür bulunmakta