FANDOM

Genel Edit

Baca Temizleyicileri, ya da halk arasında anıldığı gibi bacacılar, isimlerinden de anlaşılacağı gibi uzun yıllardır Leran'daki evlerin bacalarının temizliğinden sorumlu bir grup. Resmi olarak bir lonca olmamalarına rağmen; bir lonca binasına, bir lidere, düzenli müşterilere ve işleri ile ilgili bir üne sahipler, bunlar da bacacıları resmi bir loncadan pek farklı olmayan bir noktaya getiriyor. Ancak asıl işlerinin yanında yaptıkları ufak tefek “iyilikler”, resmi loncalardan farklı olarak, özellikle muhafızların ilgisini çekebiliyor. Bu ufak iyilikler genelde; kulak misafiri olmak, geçerken birilerine bir şeyler bırakmak, bir yerde unutulan bir nesneyi geri getirmek ya da birilerinin bir yerlerde bir şeyler unuttuğundan emin olmak gibi sıralanabilir. Lonca’nın girişide yazan “İyilik ver, iyilik al” sözü de aslında bu iyilikler düşünülerek yazılmıştır diye bir dedikodu da vardır.

Üyeleri Edit

Baca Temizleyicilerinin büyük kısmı, sokak çocuklarından kalan ufak kısmı ise çocukluğunu baca temizlemekle geçirmiş ve artık müşterilerle para alış verişini yapan yetişkinlerden oluşur. Yaklaşık çalışan çocuk sayısının 50 civarı olduğu tahmin edilmekle beraber eve gelen çocuklar genelde benzer siyah/gri giysiler içinde olduklarından, ağızlarını kapayan bir peçe takıp yüzlerinin kalan kısmı da toz, is ve kül kaplı olduğundan aynı 3-4 çocuğun her eve gitmediğini ispat etmek de zordur.

Liderleri, Hill Fang, 30larının başında, esmer ve çok konuşkan bir adamdır. Yaklaşık 15 yıl kadar önce iş sırasında geçirdiği bir kaza yüzünden bacaklarını kullanma yetisini kaybettiğinden, kendi için özel ürettirdiği bir takım tekerlekli mobilyalar üzerinde, lonca binasında bulunabilir, seyahat etmesi güç olduğu için lonca binasının zemin katındaki bir odada yaşamaktadır. Yaşından çok daha genç duran bir yüze sahiptir ancak bakımsız, kıvırcık saçları ve sakalları yüzünden yüzünün neye benzediği pek de belli olmaz.

Hill Fang’in sağ kolu denebilecek adamlardan biri, Wylie Sanderson’dır. Her zaman düzgün giyinen ve patronunun aksine kısa ve bakımı saçlara sahip bir adamdır. Giyim kuşamına sürekli dikkat etmesi ve insanların çocukluğunda baca temizlediği zamanları pek hatırlamaması sebebiyle çoğunlukla “The Suit” diye anılır.  Daha önce bahsi geçen ufak iyiliklerin sorumlusu da bu adamdır. Eğer istediğiniz iş baca temizliği değilse ya da sadece baca temizliği değilse, Fang sizi Sanderson’a yönlendirecektir ve istediğiniz iyilik karşılığında sizden de ufak bir iyilik rica edilecektir.

Loncadaki önemli isimlerden bir diğeri, Phenara Hon’dur. Loncadaki çocuklarının bakımını üstlenen Hon, çocuklar arasında “anne” takma adıyla anılır. 20lerinin sonunda, biraz tombul ve oldukça kısa boylu bir kadındır. Loncaya ziyarete gelmiş aşağı yukarı herkesin Hon’un aşçılığıyla ilgili söyleyecek iyi bir şeyleri vardır. Anlatılana göre loncaya gelmeden önce Güney Krallıklarından birinde bir lord’un mutfağında çalışıyormuş.