FANDOM

Aldelen Kasabası'nda geçtiğimiz sene İmparatorluk güçleri tarafından yapılan yangın ve talana halk arasında verilen genel isimdir.

Alton Geçidi Çatışması sonrası hayatta kalmayı başarmış Eresis Krallığı askerlerinin bir kısmı kasabaya ulaşmayı başarmıştır. Aralarında üst düzey subayların da bulunduğu çok sayıda yaralı, ordunun savaşmayan ve destek için bulunan üyesi, kasabadaki farklı binalara sığınmıştır.

Kanlı ve zorlu çatışma sonrası kasabaya girmeye çalışan İmparatorluk Ordusu güçleri kolay bir zafer olmadığını fark edince, bir kuşatma başlamıştır. Söylentiye göre sabırsızlanan General Cralis Valben kasabanın yakılmasını emretmiştir. İmparatorluk komutanlarından Yüzbaşı Nuzer Ressun kasabayı farklı noktalardan ateşe verdirmiştir. Yangınların söndürülememesi için de kasabanın yanından geçen Kuzgun Irmağı'na yaklaşan herkesin oklanmasını emretmiştir.

Çıkan yangınlar sonrası kasabayı terk etmeye çalışan Eresis askerleriyle birlikte çok sayıda sivil ölmüştür. Geri kalanlar ise duman zehirlenmesi ve yangın nedeniyle hayatını kaybetmiştir.

Neredeyse bir gün içerisinde kasaba hayalet bir yerleşkeye dönmüş, kasabanın büyük kısmını oluşturan tahta ve kerpiç binalar tamamen yanmıştır.

Bu olay sırasında kaç kişinin öldüğü net bilinmese de birkaç bin kişinin öldüğü tahmin edilmektedir.