FANDOM

TarihçesiEdit

Genellikle gelir seviyesi yüksek soylu, tüccarların üyesi ve onların sponsor olduğu maceracı ruhlu bireylerden oluşan topluluk 580 yıl kadar önce kurulmuştur. İlk kuruluş amacı Büyük Deniz'deki adalardan gelebilecek otantik hayvanları ve bitkileri toplayıp bunların İmparatorluk'ta yetiştirme şanslarını araştırmaktır. Zamanla bu araştırmalar sırasında bulunan bazı büyülü artifactlerin getirilmesi hem cemiyetin ününü arttırmış, hem de büyük kazanç sağlamıştır. Zaman içerisinde yapısı dönem dönem değişse, hatta bir süre korsan ve soyguncuları destekleyen zenginler kulübü olarak algılansa da varlığını hala sürdürmektedir.

Gelir KaynaklarıEdit

Cemiyet el değmemiş veya unutulmuş topraklardan gelen kaynaklardan kazanç sağladığı gibi, sürekli geçmişten kalan ve günümüzde işe yarayabilecek bilgi ve büyülü eşyalara karşı büyük ilgi göstermektedir. Geziler sırasında toplanan bilginin kataloglanması, işlevselliğinin incelenmesini Cemiyet kendi görevi olarak görür. Cemiyet içerisinde ekonomik bir gelir sağlayabilecek bu tür bilgileri pazarlamakla sorumlu üyeler de mevcuttur.

Ayrıca gene yapılan keşif yolculuklarında harita çıkartılması çok önemlidir. Öncelikle bu haritalar keşfe giden kişi veya kişilerin başarısını gösterir, ayrıca daha sonra bu haritaları kullanabilecek farklı ticari oluşumlara satılmak için önemli bir gelir kaynağıdır. Bu sebeple Cemiyet üyelerinin oluşturduğu haritaları büyük bir kıskançlıkla korur.

Rütbe, Seviyeler ve Cemiyet YönetimiEdit

İki çeşit cemiyet üyesi vardır. Bir tanesi direkt finansal olarak destek verenler ve bu gezilere sponsor olanlar. Bu kişilerin tamamına Sponsor Üye veya basitçe Üye denir.

Diğerlerine görevli üyeler adı verilir. Bu kişilerin seviyeleri:

  • Çırak

Çıraklıktan sonra bir cemiyet üyesi birkaç farklı ünvana sahip olabilir.

  • Kaşif Yamağı
  • Kaşif
  • Büyük Usta

veya

  • Yazıcı Yamağı
  • Yazıcı
  • Arşiv Ustası

Cemiyetin Üst Yönetimi Üyeler içerisinde seçilmiş konsey, Büyük Usta ve Arşiv Ustası'ndan oluşur. Üyeler ile diğer görevli Cemiyet Üyeleri arasında direkt bir üst alt ilişkisi olmasa da, Üyeler sponsor oldukları gezilere katılabilirler. Bu gezilerdeki güvenliklerinden Kaşifler sorumlu olduğu gibi gezi liderliği her zaman işin uzmanlarında yani gene Kaşiflerdedir.

NOT: LK'nın hikayesindeki gibi geziler için, genellikle Çırak veya bir üstü seviye kişiler liderlik eder.

KatılmaEdit

Kanunla bir sorunu olmayan, olabildiğince İmparatorluk kanı taşıyan bireyler Cemiyet'e katılabilir. Katılma konusunda Cemiyet'in bölgedeki Keşif veya Loca liderinin kararı mutlaktır. Genellikle Cemiyet'in düşünce şekline uygun oldukları kadar, becerileri Cemiyet'in keşif ve bilgi toplamasında yararlı olabilecek bireyler tercih edilirler.

NOT: Sponsor Üye olarak katılabilmek için en az 10.000 altın gerektiğinden LK için GM sponsorluğundaki özel roller hariç bu tür katılım söz konusu olmayacaktır.

Cemiyet ve SöylentilerEdit

Cemiyet hakkındaki söylentiler ilk kurulduğu günden beri devam etmektedir. Özellikle büyülü eşyalar ile ilgili çalışmalara başlayıp, Cemiyet'e büyü ile ilgilenen üyeler aldıklarından sonra bu topluluğa bakış daha da değişmiştir. Hangi üyelerin büyücü olduğunu açıklamadığı gibi, büyüye karşı gayet rahat bir bakış açısına sahip olduğundan İmparatorluk'taki birçok büyü konusunda yetenekli birey bir şekilde kendisini Cemiyet ile bağlantıda bulur. 

Cemiyet için yapılan ritüeller, gelenekleri ve öğretilerinin gizli olması söylentileri daha da yükseltse ve hatta bazı dönemlerde Cemiyet Loca binaları yıkılmaya kadar durum ciddileşse de, birçok önemli şehirde topluluk varlığını sürdürmeyi becermiştir. Cemiyet'e katıldıktan sonra ayrılanların başına gelen talihsiz olaylar ise ayrı bir mevzudur. Çırak seviyesinden sonra bir Cemiyet üyesinin ayrıldığı neredeyse duyulmuş bir olay değildir

Bir Cemiyet Üyesi Ne Yapar?Edit

Keşif ve Loca liderlerine bağlı bulunduğu bir üst merciden gelmiş emirlerin gerçekleşmesi çok önemlidir. Bu görevler çok uzun zaman önce verilebileceği gibi dönem dönem de iletilebilir. Bunlar genellikle harita çizimi, gözlem noktası inşaatı, kalıntı araştırılması, bilgi toplanması gibi görevler olduğundan üyelerde bu amaçlar doğrultusunda ortak davranırlar. Sürekli yeni alanların araştırılması, buraların ayrıntılı bir şekilde incelenmesi, yeni hayvan ve bitki türlerinin toplanması, mümkünse bu hayvanların ehlileştirilmesi, keşfi yapılan alanların tekrar son gidilen zamana göre değişip değişmediğinin incelendiği kontrolleri bir sıradan Cemiyet üyesinin görevleri sayılabilir.